Dag 2

Det är dag 2 i Partnerjakten.
Provianten är i brist och läget är desperat.
En pojkvän behövs. Nu.

Maria har under dagen förlustat sig med diverse trevliga saker, såsom vitsippsplockning tillsammans med Husguden och tillbringat ensam singeltid i trädgården.
Där önskade hon sig en man och bestämde sig simpelt för att äta vitlök.
Följderna av beteendet och om det gav resultat har ännu inte visats.
Maria hoppas dock på storvinst.
- Jag tror mig kunna vinna ett rätt stort försprång med hjälp av den här lukten. Ein tipsade mig...
Sa hon under ett lömskt ögonblick i husets trappa, ett stenkast från Matildas öron.

Matilda å andra sidan har tillbringat sin dag i skolan.
Där såg hon sina klasskamrater brista i gråt i partnersaknad och bestämde sig sedan för att gå hem.
På bussen hem försökte hon att så ofta hon kom åt le ett tandställningsleende mot killen mitt emot. (Ett tips från Husguden.)

Förväntningarna var dock högre än realistiskt och resultatet lämnade vår deltagare likgiltig.




Imorgon.
Då gäller det.
Imorgon ska vi ta oss till ett museum.
Veckans uppdrag lyder ju som följer:
Gå till ett musem. Välj ut en tavla du gillar och vänta. Nästa person av motsatt kön som
går mot tavlan skall du starta en koversation mer.

Troligen kommer det resultera i ett besök på Konstmuseet.
Där kommer det troligen, för Matildas del, resultera i en Karl Larsson-tavla.
(Kommer vara där runt 13... Helst brunhåriga killar... Tack!)
Maria har ännu inte funderat över saken men vi tror att det kommer bli vykortsdisken.
Det passar hennes intellekt, so to say.

Så förväntningarna då... Vad förväntar vi oss egentligen att den här övningen ska ge oss?
Tro, hopp, kärlek?
Nej.
Vi förväntar oss våra livs kärlek.

Och glöm inte, den som är singel, är ensam!

PUSS.

Kommentarer
Postat av: Jennie

eller hur ?! Gillar oxå den grymt mycket ! :)

2008-04-22 @ 18:43:55
URL: http://ang3l.blogg.se
Postat av: Annsingen

Jag har ju en man men kopparna fortsätter jag göra samma sak med ändå::))

2008-04-22 @ 18:46:33
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Husguden

Jag är inte ensam. Keep on going mates. Och gå till museet nån dag då!

2008-04-23 @ 12:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0