Återuppliva Glansens Dagar.

Jag måste bara, nu när jag ändå läser vår blogg, få göra lite favorit i repris.
Dikten om Isak, måste jag säga, trots att det är jag själv som så påhittigt skrivit den, kommer gå till historien som en av världens bästa dikter. Läs och njut.

EndagskadetbliduochjagIsak.

Isak, jag såg dig där
Och plötsligt var jag kär
Du stod i kassan på Coop
Och blev plötsligt mitt livs scoop
Varje gång du sett på mig
Har jag hoppats att jag imponerat på dig

Men så plötsligt en dag
Satt du inte ensam i ditt lag
Du hade fått en arbetsvän
Som fått kärlek på känn
Nu sitter ni och hånglar som få
I Coop Forums tysta vrår.

Jag kommer aldrig träffa nån som dig
Jag hoppas att du någon gång blir kär i mig
Så kan vi tillsammans sitta i din eka
Och kärlekens lek leka.

/Matilda i bitter förtvivlan.

Den här episoden, också om Isak, är också bland det finaste som finns...

Vi hamnade nu i alla fall, återigen i ISAKs kö.
Framför oss stod en tjock kvinna som köpte alldeles för mycket.
Hon skulle också köpa ett par vita skor, som M & M tidigare stått och hånskrattat åt.

Följande scenario utspelade sig.
Tant: Jag vill ha rabatt.
ISAK: Okej. Du får 20 %.
Tant: Okej, men jag lämnar tillbaka dom imorgon.
ISAK: Okej.
Tant:räcker över kortet.
Blablabla.
Tanten står kvar.
ISAK (till M&M): Hejhej.
Mare: Hejhej.
Matte: Hejhej!
ISAK: Hejhej.........
Mare: hej...
ISAK till Tanten: Hej då.

HAN SA HEJ.

ISAK, we worship you.

Jag älskar oss.

PUSS.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0