Uppdatering Måndag

Nu sker en uppdatering.

Det är måndag morgon. Maria är, som den hormonsstinna tonåring hon verkar vara, just nu på Skaftö efter ett infall. Hon ville segla och behövde närhet. Vem har inte sådana behov?

Partnerjaktens medlemmar har nu inte träffats på en dryg vecka och därför har bloggens existens hamnat i lite skymundan. Men Matilda, dvs, jag, tar tillfället i akt. Det var nämligen så att jag bestämde mig för att gå till skolan idag och göra min MLUR (Mycket länge uppskjutna redovisning) i musik.
Dock hann jag inte längre än dryga fem minuters bussfärd förrän min mage vände sig ut och in och jag började att vomera. Men lugn, bara lugn, du oroliga läsare! Jag hann ut ur bussen och bort mot gräset, med någorlunda värdighet, där jag sedan tömde mitt maginnehåll.
Dom som såg mig hade nog en del att skratta/gråta åt i många timmar efteråt. Jag slängde av mig alla mina koftor och väskor och sjalar och satt på huk medan mitt minspel var på en fulländad nivå.
Mys!

Nu ligger jag tack vare detta i min säng och känner en liten rastlöshet smyga sig in i mina innersta vrår. Egentligen borde jag studera. Lära mig lite mer av Matte B eftersom jag har mitt nationella prov om tre dagar.
Men allvarligt talar, vem vill tänka på framtiden?
Tre dagar är lång tid, många saker hinner ändras tills dess.

Uppdateringarna som nu skall göras kommer här.
Jag vill varna känsliga läsare.
Maria bestämde sig alltså för att sätta sig i bilen tillsammans med DKK (Den Kristna Killen).
Maria valde att åka på EKL (Ett Kristet Läger) tillsammans med den kära DKK.


Eftersom vi inte träffats på en dryg vecka är den uppdatering jag kan ge er ett utdrag ur ett telefonsamtal vi hade under hennes vistelse på EKL.

Maria:Jag ligger och solar och läser en bok och det är massa konfirmander runt omkring och närmare mig är någon annan.


Jag låter det vara osagt VEM/VAD som var NÄRMARE Maria än konfirmanderna.

Ytterligare kan vi också konstatera att följande sms mottogs under gårdagen: (Från Maria)

Hej. Jag tror att jag är Jungfru Maria fortfarande.

Innebörden av detta sms lämnar jag fri att tolka.
Jag tolkar detta som att Maria insett att hon kommer att föda barn utan ett tidigare samlag.

Nästa fråga då, Matildas erövringar.
Det var bara någonting hon sa för att verka cool.
Tack.

Hoppas att ni mår fint ute i vårsolen och har alldeles för lite kläder på er. Ni som passerar Hjalmar Brantingsplatsen, akta er för min spya!
Den ligger på höger sida om spårvagnsspåren om man står med näsan åt Vågmästareplatsen.
Tack.

Och glöm inte; den som är singel, är ensam!

PUSS.




(Notera den mycket mer seriösa vokabulären i detta inlägg som hädanefter är vår standard.)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0